سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناتوانى آفت است ، و شکیبایى شجاعت و ناخواستن دنیا ثروت و پرهیزگارى سپرى نگهدار و رضا نیکو همنشین و یار . [نهج البلاغه]   بازدید امروز: 78  بازدید دیروز: 2   کل بازدیدها: 19529
 
NEW GAMES
 
S.T.A.L.K.E.R
نویسنده: رضا روحانی(پنج شنبه 86/11/11 ساعت 8:57 عصر)
S.T.A.L.K.E.R

در سال قبل زمان عرضه ی این بازی پی در پی به تعویق می افتاد و ناگهان نام آن از رادار دنیای بازی محو شد تا اینکه در نمایشگاه E3 امسال THQ در پشت درهای بسته بازی را نمایش داد تا همه متوجه بشوند که این بازی چگونه است.دوستان ما بسیار خوش شانس بودند که به این کنفرانس دعوت شدند اما متاسفانه تا امروز آنها مجبور بودند دانسته ها و دیده های خود را حفظ کنند.خبر بد این است که موتور بازی با وجود اهمیت فراوانی که دارد هنوز کامل نشده تا به زیبایی مورد انتظار خود برسد.خبر خوب این است که به نظر می آید بازی آماده است و بابت این راهنمایی ما از یکی از تولید کنندگان بازی که بر روند کلی آن آگاه است تشکر میکنیم.آینده با نکات مثبتی گره خورده که هدف از آنها تمرکز بر تنظیم مجدد بازی و قابلیت های آن است.دردناک ترین چیز این بود که دوستان ما مجبور بودند در کنفرانس از فاصله 4 متری تنها نظاره گر بازی شخصی دیگر باشند.مشاهده و اجرای بازی در نمایشگاه E3 باعث دلگرمی است.اما پروسه طولانی ساخت بازی ما را نگران کرده که آیا بالاخره این بازی پس از ازمایش های بسیار سخت و بررسی های سازندگان ان عرضه میشود یا خیر.البته ما فقط شانس این را نداشتیم که اجرای بازی را ببینیم بلکه گیم پلی آن را نیز دیدیم که شامل صحنه هایی از نبردهای سنگین و برخی مراحل ساخته شده ی بازی بود.بنیان بازی هنوز برای ما نا اشناست.شما در این بازی نقش یک مبارز غیر وابسته را بر عهده دارید که شکارچی گنج است.وظیفه ی شما پرده برداشتن از راز فاجعه ی چرنوبیل است که در سال 1986 به وقوع پیوسته است.شما یکی از استالکر هایی هستید که در مراحل مختلف بازی حضور دارند ، جمع آوری امکانات ،دوستان و دشنمانی میسازد و شما می جنگید تا اندکی بیشتر در این سرزمین وحشی زنده بمانید.

stalkerی

مقایسه محیط های بازی های سبک شوترز بیناگر این موضوع است که S.T.A.L.K.E.R با فضایی در حدود 300 کیلومتر مربع در صدر جدول قرار میگیرد.محیطی که شما در آن سرگردان می شوید و با سایر استالکر ها ، پلیس ها ، حیوانات و موجودات تغییر یافته مبارزه خواهید کرد.داستان بازی هنوز در سایه ای از ابهام قرار دارد.چیزی که ما میدانیم تنها در مورد محیطی است که فاجعه چرنوبیل در حوالی آن رخ داده است جایی که به نام The Zone شناخته میشود و در سال 2008 دوباره سایه هایی از فاجعه چرنوبیل در این منطقه پدیدار میشوند.ابرهایی از رادیواکتیو که منطقه را در بر گرفته اند.منطقه ی اطراف The Zone توسط نیروهای اعزامی به آنجا محاصره شده است اما این قسمت توسط مجوداتی عجیب الخلقه و تغییر یافته از بخش مرکزی جدا شده است.در سال 2010 نیروهایی دیگر با تمام خطرات احتمالی به بخش های جلوتر اعزام میشوند. در حالی که دانشمندان در حال بررسی علل پیدایش دوباره ی نشانه های فاجعه در سال 2008 هستند گروه های جدیدی مانند استالکر ها پدیدار شدند که کار آنها جمع اوری اشیا و چیزهای مشکوک و عجیب برای فروش به دلالان کلان است و این وظیفه ی بازیباز ها است که به درستی قدم در این دنیای وانفسا بردارند.در بازی های نسل بعد دنیای بازی به صورت زنده و پویا ساخته میشود.این مطلب دقیقا در مورد S.T.A.L.K.E.R صدق میکند.حیوانات در محیط اطراف زندگی میکنند و دیگران را برای بدست آوردن غذا از بین میبرند و موجودات تغییر یافته به ارامی طعمه ی خود را تعقیب میکنند تا در فرصت مقتضی او را از پای در آورند.استالکر ها برای بدست آوردن غنائم به خوبی منطقه را جست و جو میکنند و از دیگر نکات بازی ایجاد رابطه ی تجاری بین شما و سایر گروه های سرگردان در بازی است و صد البته برخورد شما با سایر گروه ها تاثیر مستقیم در مراحل بازی دارد.مانند مرجله ای که در کنفرانس بازی نمایش داده شد.در این مرحله ی بخصوص شخصیت بازیباز در حال همراه شدن با گروهی دیگر از استالکر ها است.کسی که با پیچ و خم ها آشنا است به بازیباز کمک میکند تا سریع تر پیشروی کند.این مسئله کاملا به روابط قبلی شما با آنها مربوط است و به اینکه آیا زمانی که آنها از شما کمک خواسته اند به آنها کمک کرده اید یا آنها را به حال خود رها ساخته اید.این مرحله به طور کامل آماده نشده بود. در حقیقت تنها نمایشی از مرحله بود اما در عوض گروه در بخشی دیگر در مقابل پلیسی که دوستشان Mole را اسیر کرده بود با هم متحد شدند.هوش مصنوعی در جریان مبارزات غوقا میکرد.هوش مصنوعی فوق العاده بود ، همکاری متقابل در مقابل دشنمان و به مبارزه طلبیدن آنها واقعا جالب بود.ضرباهنگ مبارزات نسبت به ابتدای کار خیلی سریع تر شده بود، اگرچه ما فقط بخش کوچکی از مبارزات را دیدیم.برای ما انسان ها دیدن هوش مصنوعی و زنده بودن در بازی ها بسیار جالب و خوشآیند است.

stalker

بعد از بهم ریختگی های ناشی از عملیات نجات Mole او برای بخش بعدی بازی آماده میشود که جایی در سازه های زیرزمینی است.این بخش ها طوری ساخته شده اند که گویی واقعا زنده اند و بخشی از محیط اطراف چرنوبیل هستند.این بخش ها و متریال های عالی و محیط هایی واقـــــــــــعا زیبا و باور پذیر امکانات زیادی را در جهت بهینه سازی گیم پلی بازی برای سازندگان فراهم ساخته است.محیط های زیرزمینی نشانه ای از استفاده ی به جا از نورپرداز های حرفه ای و حس آمیزی بسیار زیبا به وسیله ی نور در بازی بود.یکی از موجودات تغییر یافته در بین دشمنان این مرحله وجود داشت که شبه انسانی با فک ضعیف و پایین افتاده بود که شاخک هایی از صورت او بیرون زده بود که البته ما او را برای لحظه ای روی مونیتور مشاهده کردیم.این جانوران ظاهرا از وحشی گری غیر قابل انکاری در شکار و بلعیدن دیگران دارند اما شخصیت ما قبل از اینکه از پای درآید گلوله ای به سر او زد و این موجود را از پای درآورد.مبارزات بازی بیش از آنکه شبیه بازی DooM باشد به بازی Rainbow Six شباهت دارند. مخصوصا در مبارزاتی که با انسان ها انجام میشود. اما این بازی حقیقتا سبکی بین این دو را دارا است.اساسا این بدان معنی است که گشت و گذار و جست و جو در بازی بیشتر از Rainbow Six است اما اسلحه ها و تاکتیک ها شیوه ی متفاوتی دارند.اسلحه ها و توان آنها در حیطه ی باور پذیرتری نسبت به بازی های همرده مانند Quake حفظ شده است.یکی از چیزهایی که باعث شد ما بخواهیم کمی بازی را خودمان بازی کنیم این بود که متوجه شویم استفاده از این سلاح ها چه حسی دارد.البته ما این شانس را در اواخر امسال پیدا خواهیم کرد و به شما هم این تجربه را منتقل خواهیم کرد.یگی از نکاتی که تیم سازنده بازی آرزوی افزودن آن به بازی S.T.A.L.K.E.R را داشت ایجاد حسی واقعی از سلاح های متفاوت و تاثیرات آنها بود.بازیباز ها شانس در دست گرفتن اسلحه های مهیبی از خوانواده ی سلاح های کمری ، توپ های اتوماتیک ، شات گان ، اسلحه های اسنایپر ، نارنجک انداز و مواردی از این دست را خواهند داشت.نکته ی دلپذیر این سلاح ها امکان اصلاح و تغییر آنها در حیطه ی فنی میباشد که تجربه ای بسیار منحصر به فرد از نبرد را برای شما به یادگار خواهند گذاشت.اسلحه ها و ابزار و وسایل مانند بازی خوش ساخت Out Break دارای سیستم مدیریت اینونتوری و کوله پشتی میباشند و تمام کسانی که بازی Diablo را بازی کرده اند این مطلب برایشان آشنا است.این سبک از مدیریت اینونتوری و طرق مختلف چیدمان ابزار در کوله پشتی در واقع مینی گیم هایی محسوب میشوند که ما را با خود درگیر میکنند!

stalker

این مسائل اهمیت انتخاب صحیح ابزار و تعداد آیتم های مورد نیاز هر مرحله را بیشتر میکند و برای بازی ای که شعار آن طبیعی بودن است این موضوع اهمیتی دو چندان پیدا میکند.یکی دیگر از چیزهایی که به واقعی تر شدن بازی کمک خواهد کرد در نظر گرفتن جزییات و اهمیت مهمات در بازی است تا بتوان نتیجه ی بهتری از آن گرفت.در اینجا گفته شد که مهمات بنا به اهیمت باید با هم متفاوت باشند تا کمی به راحت تر شدن بازی کمک کنند.بعد از مسائلی که گیم پلی بازی را منحصر به فرد خواهند کرد آگاهی از مطالب بالا در مقابل مدیریت جزییات در بازی چندان غافل گیر کننده نخواهند بود.در اصل بازیباز ها مجبورند غذا بخورند و بخوابند تا بتوانند زنده بمانند اما این شاخصه ها به هیچ وجه باعث آزار و اذیت نمیشوند.مثلا خوردن برای این است که بخشی از سلامتی شما بازگردد و همانطور که گفته شد به هیچ وجه مزاحم قتل و غارت شما نمیشود!مسئله ی کوچکی ما را کمی نگران کرده و آن جست و جو و تلاش سایر استالکرها برای انجام ماموریت هایی است که شما مسئول انچام آنها هستید.اگر چه این موضوع به واقعی تر شدن بازی کمک میکند اما باعث میشود تلاش شما بیشتر شود و درست است که این موضوع واقعی بودن بازی را بیشتر میکند اما از طرف دیگر به این معنی است که استالکری دیگر میتواند با انجام ماموریت های شما بازی را به پایان برساند!!بعد زمانی حدود 20 ساعت که صرف بازی میکنید حل کردن و انجام ماموریت های کلان توسط استالکرهایی که با هوش مصنوعی کامپیوتر مدیریت میشوند دنیا را برای بازیباز به جهنم تبدیل میکند.برداشتن این امکان باعث میشود که بازیباز فرصت بیشتری برای انجام بازی بدور از نگرانی در مورد انجام مراحل توسط دیگران و ابهام در مورد انجام شدن یا نشدن آنها داشته باشد.پرسه زدن بی هدف و بی کاری برای بازی در محیط هایی اینچنین زیبا و دقیق مایه ناراحتی بازیباز ها خواهد بود.از نظر دیداری بدیهی است که بازی مانند زمانی که تازه معرفی شده بود حیرت آور نیست.هرچند این بدان معنی نیست که بازی گرافیک خوبی ندارد، بهیچ وجه.معماران بازی محیط های آن را واقعا دقیق و زیبا آفریده اند و محیط های داخلی هیبت و زیبایی خود را وام دار نورپردازی عالی بازی هستند.درست است که S.T.A.L.K.E.R از نظر گرافیکی پا جای پای بازی هایی همچون Crysis ,Fear, Prey یا Unreal Tournament 2007 نمیگذارد اما هنوز هم برای لذت بردن از یک بازی زیبا کافی است.



نظرات دیگران ( )


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
توجه
[عناوین آرشیوشده]

|  RSS  |
| خانه |
| شناسنامه |
| پست الکترونیک |
| مدیریت وبلاگ من |

|| پیوندهای روانه ||
مرکز دانلود [26]
دانلود پچ 2.4.0 wow [65]
شرکت سیستم های طلایی شرق [132]
موبایل [26]
سرورWOW [63]
[آرشیو(5)]


|| مطالب بایگانی شده ||
بهار 1387
زمستان 1386

|| اشتراک در خبرنامه ||
  || درباره من ||
NEW GAMES
رضا روحانی

|| لوگوی وبلاگ من ||
NEW GAMES

|| لینک دوستان من ||


|| لوگوی دوستان من ||


|| اوقات شرعی ||


|| آهنگ وبلاگ من ||


|| وضعیت من در یاهو ||
یــــاهـو